Sekiranya anda berminat untuk mengetahui apa-apa berkenaan dengan blog, bolehlah pergi ke Bloggers Tutorial ^_^
Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Ayat Al-Akhras

Ayat Al-Akhras - Syahidah Gadis Pengobom Berani Mati Palestin

Umur :18 tahun.
Asal : Dehaisha Refugee Camp, berhampiran Bethlehem.
Kerjaya : Pelajar sekolah menengah atas.
Tarikh Amaliyyah : 29 Mac 2002.
Sasaran : Warga Israel di sebuah pasaraya.
Tempat : Kyriat Hayovel, Jerusalem
Hasil : 2 orang Yahudi terbunuh dan 28 cedera.

Kata-Kata :
"Apa nikmatnya hidup di dunia ketika kematian selalu mengintai kita. Mana yang lebih indah, mati dalam ketidakberdayaan dan kehinaan atau gugur di medan jihad. Kematian seorang mujahid akan membangkitkan keberanian mujahid-mujahid yang lain, bukan sebaliknya”

Wasiat Ayat Al-Akhras :

"Wahai Al-Quds…wahai Al-Quds…wahai Palestin…wahai Palestin…suara lembut namun tegas itu keluar dari seorang gadis remaja yang cantik, berbusana muslimah hitam, dengan kafayeh khas Palestin. Seruan itu adalah bahagian dari wasiat Ayat Al-Akhras yang dibacakannya 2 jam sebelum aksi syahidnya. Beliau memulai wasiatnya dengan membaca Bismillah. Ayat kemudian menyatakan bahawa misinya ini semata-mata untuk mencari keredhoan Allah s.w.t. Beliau juga secara tegas berpesan kepada para penguasa Arab yang disebutnya telah cukup untuk waktu tidur dan disuruh bangun untuk melaksanakan kewajipan mereka kepada Palestin. Dengan bahasa Arab yang fasih, Ayat dengan santai namun pasti, terus membacakan wasiatnya yang sudah ditulis tersebut. Akhirnya, Ayat meneriakkan takbir…Allahu Akbar!!! Nampaknya dia ingin segera mengakhiri wasiatnya dan sudah tidak sabar lagi ingin melakukan aksinya, menetukan pilihannya untuk menjadi bidadari syurga. Tangannya melambai, untuk terakhir kalinya. Subhanallah."

Catatan: Anda boleh mendapatkan maklumat tambahan mengenai Ayat Al-Akhras dari buku ‘Nostalgia Syuhada’ Palestin karangan Ibnu Ismail, Malaysia.

Inilah mereka yang patut didedahkan kepada anak-anak kecil supaya menjadikan mereka sebagai idola, bukan wanita-wanita pelakon dan penyanyi yang berlumba-lumba meraih anugerah dipentas-pentas mungkar dan ibu-ibu yang menangis tatkala anaknya gagal menjadi penyanyi terbaik

Sumber:
http://arruhuljadid86.blogspot.com/

Semoga berada di bawah naungan hidayah Allah, InsyaAllah.

::19 Jamadil Akhir 1431H::


Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2014 Aisyah Ameelah ^_^: Ayat Al-Akhras
Design by a.a.ghariib