Sekiranya anda berminat untuk mengetahui apa-apa berkenaan dengan blog, bolehlah pergi ke Bloggers Tutorial ^_^
Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Keputusan Pilihanraya AMTMPP 10/11


Pagi tadi, calon2 AMT memberi ucapan terakhir di perhimpunan sebelum pilihanraya.


Inilah barisan-barisan AMT 10/11:

AHMAD MUJAHID MAZLAN
IZZAT ANUAR
MUHAMMAD SYAHIRAN NAZIR AHMAD
AHMAD ANAS WAN MOHD MUZANI
MARSHA ABDUL MALIK
ROBIATUL ADAWIYAH ZULKIFLI
SITI FATIMAH ABDUL RAHIM

Semoga kalian dapat melaksanakan amanah dengan sebaik-baiknya, memantapkan lagi institusi sekolah dan seterusnya menghidupkan semula bi'ah solehah di sekolah Al-Amin khususnya, InsyaAllah.

Walaupun begitu, bukanlah bermakna hanya mereka bertujuh sahaja adalah pemimpin. Sebaliknya, kita semua adalah pemimpin, ada tanggungjawab yang tersendiri, ada amanah yang perlu dipikul, dilaksanakan. Walaupun mereka dipilih sebagai AMT, tetapi kitalah yang menjadi penyokong-penyokong di belakang mereka.

MPP10/11 form 4 pula ialah,
  1. MUHD MUS'AB
  2. AFIF ALIYANA

(Imbas Kembali)

Marsha: Eh, nti nak tolong ana kempen tak?
Ana: Nak! (Semangat)
Marsha: Nti jadi pembantu n penyokong setia ana. Ceh, sedap je.
Ana: Boleh!

Calon MPP banat form 2 ialah Farhah dan Safura. Mutmainnah terus jadi calon AMT. Ketiga-tiga daripada mereka ini boleh dikatakan rapat dengan diri ini. Farhah adalah adik MaUTaDi ana, Safura, buddies ana dan Iennah juga sudah dianggap seperti adik MaUTaDi ana sebab kumpulan Marsha bergabung dengan kumpulan ana.

Semalam, ketika hendak diumumkan siapa MPP form 2, ajak Safura duduk depan sekali. Cari Farhah, oh, rupa-rupanya sebelah kanan ana. Cakap dengan mereka berdua, yang mana satu ye? Sebelah kanan ke, sebelah kiri? Nampak senyuman yang penuh debaran pada wajah mereka berdua. ^_^

Dipendekkan cerita, Safura terpilih menjadi MPP form 2 10/11. Punyalah gelisah, takutkan amanah yang perlu dipikulnya. Adik-adik form 2 datang mengelilingi mereka berdua. Beri kata2 semangat sebagai dorongan kepadanya. Tidak lupa juga adik MaUTaDi ana.

Ana: Takpe Farhah, nti kan ikut jejak langkah kakak MaUTaDi dia, dua tahun jadi calon MPP.
Farhah: Ye ke? Nti dah dua tahun eh?
Ana: A'ah.
Farhah: Tengok, ana sama dengan kakak ana. (tujukan kepada Safura)
Safura: (ntah, mcm jealous nmpk, hehehe..)
Ana: Taklah, main-main je. Nti Farhah, ada lagi tahun depan. Apa-apa pun kita semua adalah pemimpin. Ha, kan ada dah adik-beradik MaUTaDi kita yang jadi MPP. Farhanim. Mana dia?
Farhah: A'ah la. (Gi panggil)
Kami: (Ucap tahniah padanya.)

Dia pun tanya ana apa tugas MPP dll. Ana tunjuk pada Iennah. Iennah pun beritahulah dia.

Apa-apa pun keputusan ini semuanya Allah dah tetapkan. Perancangan Allah itulah yang terbaik.

"Kullukum Ra'in Wa Kullu Ra'in Mas'ulun 'An Ra'iyyatihi"
-Setiap kamu adalah pemimpin dan setiap pemimpin akan dipertanggungjawabkan atas apa yang dipimpinnya.-

"Ketahuilah! Sesungguhnya wali-wali Allah, tidak ada kebimbangan (dari sesuatu yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita." (yunus:62)

"Boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia tidak baik utk kamu dan boleh jadi kamu tidak menyukai sesuatu sedangkan ia baik utk kamu." (Q:2:216)

luahan hati seorang AMT...

Ramadhan Kareem, Allahu Akram.

-3-ramadhan-1431h-


Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2017 Aisyah Ameelah ^_^: Keputusan Pilihanraya AMTMPP 10/11
Design by a.a.ghariib