Sekiranya anda berminat untuk mengetahui apa-apa berkenaan dengan blog, bolehlah pergi ke Bloggers Tutorial ^_^
Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Penat?

21101431H
Kebelakangan ini, terlalu banyak rasanya tanggungjawab yang perlu diselesaikan. Post ini bukanlah sebagai satu keluhan atau apa-apa yang seumpama dengannya. Sekadar menulis di sini. Semenjak akhir-akhir ini, penulis merasakan terlalu banyak tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Terlalu banyak dalam masa yang begitu padat ini.

Pertamanya, tentang MaUTaDi. Tak pasal-pasal, ana diamanahkan untuk memangku jawatan sebagai pengarah program. Sudahlah program pada kali ini adalah 'grand final' punya sebelum perpindahan kuasa atau pertukaran tangan AJK MaUTaDi bagi tahun hadapan. Kalau bab-bab multimedia pun, empunya diri ini yang perlu menguruskannya. Takpe, nanti tahun depan mesti akan rindu untuk berprogram semula, tak boleh anjurkan program dah. Form 5 kan.

Sedang-sedang diri ini menguruskan program MaUTaDi yang terakhir pada tahun ini, penulis turut diamanahkan untuk membuat laporan aktiviti kelab keusahawanan bulanan. Kata muallimah, setiausaha (Fatimah) kelihatan sibuk. (Rasanya, sama je sibuknya.) Tapi takpelah penulis menerima tugasan tersebut. Best juga menulis, (Masih tak siap lagi ni.) Kemudian, kena tutup akaun dan kira hasil jualan untuk bulan lepas.

Dalam masa seminggu ini juga, penulis telah diamanahkan untuk menjaga adik-adik penulis dan menjalankan tanggungjawab yang seumpamanya di rumah. Ini kerana ibu bapa penulis sedang berada di perantauan, di --------. Mereka telah berangkat pada hari yang sama abangku berangkat ke Jordan. Waktu penerbangan mereka ketika itu adalah jam 11:00 malam, sedangkan abangku pada jam 3:00 pagi. Kenalah guna 'skills' yang ada untuk jaga adik-adikku ini.

Minggu ini juga sudah bermulanya kelas tambahan, 4 subjek. Memang tidak diwajibkan tetapi diri ini merasakan tahap pembelajaran ana masih kurang memuaskan dalam keempat-empat subjek ini walaupun penulis menyukai kesemua pelajaran tersebut. Setelah berbincang dengan emak penulis, katanya, kalau tak confident lagi dengan subjek-subjek tu, pergi je lah kelas. Jadi, tiap-tiap hari balik lambat. Untuk dapat sesuatu yang baik itu, kita perlu menyusuri jalan kesusahan atau kepayahan.

penat?
Penat? Banyak tanggungjawab?
Itulah erti kehidupan.


Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

2 Comments
Comments

2 responses:

  1. InsyaAllah, dalam masa terdekat ni nak juga post pasal abang ana dan yang seumpama dgnnya, si 'dia'. Cuma sedang mencari masa. Sdg menjaga dua adikku itu. Maklumlah, bnyk tugasan skrg yg perlu dibereskan.

    ReplyDelete
  2. Mood: Tengah belajar buat video guna vegas..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2014 Aisyah Ameelah ^_^: Penat?
Design by a.a.ghariib