Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Lawatan ke Hospital Temerloh

17031432H
Pada hari khamis 17.2.2011 wakil Pej Perhubungan Antarabangsa IKRAM Pusat saudara Hasbullah dan Faris, wakil Aqsa Syarif Ust Hasanuddin dan isteri, Sharifah Mahiza serta Ketua Wanita Ikram Hulu Langat Pn Hamisah Mubin, telah membuat lawatan ke Hospital Besar Temerloh untuk menziarahi anak-anak yg baru pulang dari mesir, mengalami musibah.

5 orang anakanda ini telah diuji Allah mengalami pengalaman ngeri ketika berlaku kemalangan sewaktu dalam perjalanan menghadiri program forum isu Mesir di Melawati, Selangor.

Walaupun kecederaan 3 dari mereka agak teruk tapi mereka nampak tabah masih boleh tersenyum dan berbual mesra keitka kami menziarahi mereka membuat kami rasa terharu.

Doa kami agar mereka cepat sembuh dan kembali mengikuti kuliah dan siri-siri tabiyah yang mendatang. Kepada ayahanda dan bonda kepada anak-anak ini, apa yang berlaku pasti ada hikmahnya yang kita mungkin tidak nampak hari ini tapi mungkin di masa akan datang.

Sewaktu hendak pulang, kami terserempak pula dengan Ketua Wanita Ikram Pusat Ustzah Maznah dan Kak Rawiah yang juga sempat melapang masa menziarhi anak-anak ini. ~ Puan Sharifah Mahiza

Sumber: fb aqsa syarif

18/02/2011, Jumaat
Kak Humaira': Latest update: Ana sekeluarga baru sahaja pulang dr hospital temerloh, selesai menziarahi ukhti2 kita. Alhamdulillah, keadaan mereka semuanya stabil, 1 org dah blh discharge from hospital esok. 2 org masih perlu warded.. dan 2 org lagi perlukan rawatan lanjut di hospital kuantan. Kak shida pukul 7 mlm td, ada operation utk lengan tangan kanannya yg patah, smg operation berjalan dgn lancar. MasyaAllah, mereka m'jadikan ana betul2 kagum dgn mrk, tak t'tahan air mata dek sebak melihat ukhty2 yg sblm ini, sama2 sihat mengikuti program bersama2(plg terbaru ialah seminar hasan al-banna), masak bersama2, solat bersama2, semuanya bersama2.. dan skrg mrk semuanya terlantar di atas katil menanggung kesakitan.. Dengar suara mereka bercakap pun, ana tahu mereka sdg menahan peritnya sakit.. tapi, mrk masih smgt tuk berkongsi cerita, mrk masih mampu tuk memberikan senyuman, wajah mereka penuh dgn keikhlasan dan redha dgn segala yg terjadi..Allah ya Rob! Mata 3 org akhwat, masih merah krn berlaku pendarahan di bahagian dalamnya. Ukhti khadijah, terdapat jahitan pd beberapa bahagian: muka, tangan dan kaki. Ukhti Rashidah, patah tangan dan terdapat luka2 di bahagian kaki dan tangan. Uhkty Nadhrah, bibir dan mukanya bengkak teruk. Juga terdapat jahitan di bahagian kepala dan sedikit di bahagian dahi. Kak Yana, tengkuknya patah, masih memakai neck collar, makan dan minum dlm keadaan baring, tp subhanallah beliau masih mampu memberikan isyarat tangan peace utk ana. Kak Aidaa yg paling ok, bahagian belakang kepalanya bengkak, disebabkan luka yg agak dalam.. dan luka dibahagian kaki..alhamdulillah dah blh berjalan tadi.. Mereka semuanya stabil, dan memerlukan rawatan lanjut.. Sama2 kita teruskan solat hajat dan doa utk mereka. Ana yakin, mereka adalah golongan terpilih, inilah ujian Allah utk mereka. Sungguh, ujian yg hebat adalah utk mereka yg hebat.

Mcm mana blh accident: Sedikit yg blh dikongsi.. Ana forwardkan: Perjalanan mereka ke program wacana, pada mulanya nak menaiki bas. Dah beli tiket pun, namun last minute tukar plan dan akhirnya menaiki kereta. Kereta dipandu laju. (pukul 7 ...di Temerloh, prog wacana mula pukul 8 di kl)

Khadijah bercerita: Dia sedang lena, dan hanya tersedar apabila kereta berpusing pusing dan dia tercampak keluar. Rupanya, akak (driver) terlanggar divider menyebabkan kereta tergolek dan semua tercmpak keluar lalu tersembam atas jalan raya (impak inertia yang tinggi plus faktor tak pakai seat belt). kereta terus berpusing-pusing dan terbabas. Khadijah berkira kira, alhamdulillah tak pakai seat belt, kalu tak semua remuk dalam kereta. (ada pro n kons)

Bila dah tercampak keluar, semua pengsan. Mereka mulai sedar diri hanya ketika dah di atas katil, dirawat oleh doktor. Khadijah kata yang dia hanya nampak darah berlumuran.
Khadijah banyak luka di muka. sebelah hidung terkoyak, dan banyak luka di pipi. Bengkak di kepala. dua orang akhawat bengkak teruk di kepala, dan cedera di dalam (internal). Seorg patah leher. Seorang dah boleh keluar esok.

20/02/2011, Ahad
Khadijah Husni: Alhamdulillah3..kami semua dh discharge dr hosp.k.shidah je ana x sure dy dh discharge dr kuantan medical centre ke belum.jazakunnallah ats doa antunna
Pernah jumpa dengan akhawat ni masa Seminar Hassan al-Banna. Semoga mereka semua cepat sembuh.

Esok ada mautadi dan ittihadi.


Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2017 Aisyah Ameelah ^_^: Lawatan ke Hospital Temerloh
Design by a.a.ghariib