Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Pilihanraya AMT MPP 11/12

02061432H
Akhirnya, tibalah hari untuk mengundi calon AMT MPP bagi sesi 2011/2012. Masing-masing memberi ucapan di hadapan pada waktu perhimpunan pagi. Mereka itu adalah Anas, Husni Zaim, Ikmal Haziq, Izzat Muqri, Nu'aiman, Syamil, Aishah, Anis, Izziani, Mutmainnah, Sufia dan Syifa'.

Namun begitu, keputusan masih belum diumumkan lagi.

-------------------------------
Awas! Anda memasuki zon lain!^^

Apa yang ana ingin sampaikan, walaupun sudah lepas, tetapi fikirlah,
"Janganlah lihat apa yang kurang pada orang semata-mata, lihatlah pada kelebihan dan kebaikannya. Yang tegak disokong, yang lemah ditopang."

Sekiranya kita lihat pada kekurangan orang, maka tiada siapa yang akan menjadi pemimpin kerana kita, manusia, masing-masing mempunyai kelemahan diri. Bukanlah bermaknaYang lemah itu, sama-sama kita baiki, tampung.

Janganlah hanya berkata-kata di belakang empunya badan dan tidak menegur tuan empunya badan jika melakukan kesalahan. Hanya kedengaran desas desus itu dan ini. Bagaimana orang tersebut mahu berubah kerana mungkin dia tidak menyedari kesalahannya. Dan adakalanya, perkara itu tidaklah terlalu besar, namun dibesar-besarkan.

Jagalah juga kata-kata anda. Tersentak rasanya apabila mendapat tahu beberapa orang daripada calon ini dikatakan itu dan ini. Sehingga ada yang menyebabkan mereka menitiskan air mata. Itu perkara yang mereka tahu, ada juga yang tidak tahu.

Cukup!

Muhasabahlah diri anda. Sekiranya anda melakukan kesalahan, segeralah meminta maaf atau anda akan disoal di akhirat kelak.

"Barangsiapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, hendaklah dia berkata yang baik atau diam." [Hadis]

Tidak ana tulis melainkan ada mesej yang ingin disampaikan. Semua perkara ini sampai kepada kami, para senior.

Always Remember This!
Kita hendaklah meminta maaf atas segala kesalahan yang telah dilakukan. Ada dua jenis kesalahan, pertama menggunakan pensel dan kedua, menggunakan pen (perumpamaan). Kalau kesalahan yang menggunakan pensel boleh dipadam. Kalau pen juga boleh dipadam namun ada kesannya.
"Ilmu itu cahaya. Ilmu tidak akan dapat melekat pada hati yang kotor." [Norisha]

Nantikan keputusannya dengan penuh debaran.


Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

1 Comments
Comments

1 responses:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2017 Aisyah Ameelah ^_^: Pilihanraya AMT MPP 11/12
Design by a.a.ghariib