Sekiranya anda berminat untuk mengetahui apa-apa berkenaan dengan blog, bolehlah pergi ke Bloggers Tutorial ^_^
Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Rehlah 2011

20031432H
Alhamdulillah, rehlah SMI Al-Amin Kemaman telah berjaya diadakan di Pantai Teluk Mak Nik / Monica Bay. Video rehlah.

Kumpulan, ikut kumpulan rumah sukan. Sampai dekat pantai, kena panjat 'bukit' batu. Teringat pula dekat gua Hira', bukit batu yang begitu terasa kecerunannya. Sambil berjalan, kutip kayu api untuk masak ayam nanti. Sampai-sampai, kena kutip sampah, bersih kawasan dulu. Kemudian, sarapan pagi, nasi lemak.

Setelah selesai, kami bergegas bergerak ke padang masing-masing. Mula-mula main ragbi. Memang toughlah. Tak nak cakap panjang-panjang pasal ragbi ni. Adalah dua tiga orang yang cedera/pengsan. Lawan dengan setiap rumah sukan. Menang bila lawan dengan rumah merah.

Permainan kedua, main soccer. Ni yang ana suka, walaupun sudah keletihan namun kami tetap bersemangat. Suka sangat sebab banyak kali dapat bola dan tendang jauh. Kalau tak salah ana, sekali je kalah. Yang lain semua seri.

Penolong rumah sukan kami turut tercedera. Cramp kaki. Masa nak ambil spray dia, tiba-tiba Sir Azman tanya, "Eh, nti tak bawa pai epal ke?" Mana bawa, lagi pun tak dan nak buat. Minggu ni penuh program. Kalau jumpa ustaz, selalu ditanya begini.

Tengah hari, kami diberi 4 ekor ayam untuk disembelih, dimasak dan dipanggang. Dah bahagi tugasan masing-masing. Ana hidupkan api dan cari kayu api dengan Nurul dan Fatini. Naili dengan Hazimah jaga api. Suka hidupkan api sebab dah tahu caranya. Muallimah An tolong ajar ana dan Nurul masa rehlah tahun lepas. Macam-macam kerenah bila sembelih ayam.

Kumpulan kami potong ayam kecil-kecil dan cucuk pada lidi. Cepat masak. Rate of reaction tinggi bila area dia kecil. Lumur marjerin dan sos BBQ pada ayam-ayam tersebut. Sapu sos BBQ guna serai. Memang dah bersedialah. Sedap! Bau macam sate! Mereka yang potong ayam ni katanya, dah down dah sebab dengar kumpulan lain semua dah start bakar ayam. Tapi, ayam kami masak dulu sebab potong kecil-kecil.

Selepas makan, berkemas untuk pulang ke sekolah. Nampak bas sekolah, tapi tak boleh naik. Banyak kosong tapi orang dekat dalam bas tu kata, orang yang duduk Kertih je boleh naik. Pakcik bas diam je. Takpelah, kami pun cepat-cepat jalan kaki dengan kak Afifah. Minggu depan, kak Afifah nak balik dah. Sampai dekat-dekat perumahan muallimah Yong, nampak kereta 'ibu' lalu, mak Haziqah, 'ibu' pun ajak naik. Ana, kak Afifah, Mardhiyyah, Nasyitah, Qurratul Ain dan Khadijah. Depan rumah hijau, nampak Haziqah. 'Ibu' hon je kereta, tak ajak naik pun. Best sangat. REHLAH TERAKHIR KAMI di SMI.
Suka sangat dah siap folio kimia bab 9. Yang tak siap lagi, cepat-cepatlah siapkan. Tinggal 5 hari je lagi masa untuk siapkan. Last hantar, akhir bulan 2.
Semalam kemas library.
Esok kem kepimpinan.
Lusa rehlah form 5.

Biar letih, tapi hasilnya memuaskan. Itulah tarbiyyah. Life is tough.

Minggu ni tak dengar apa-apa berita daripada abang ana.


Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

2 Comments
Comments

2 responses:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2014 Aisyah Ameelah ^_^: Rehlah 2011
Design by a.a.ghariib