Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Minggu ini...

Ana telah memilih untuk mengambil subjek sains tulen pada tahun ini. Jadi, tahun ini, kena usaha lebih pada tahun ini.

  • B.M; kena hafal peribahasa dan perkataan yang canggih untuk membuat karangan yang gramatis. angkatkening (M.Norihan)
  • B.I; used extraordinaire word dan banyakkan latihan. (S.Azman & S.Malik)
  • B.A; tak sabar nak belajar. Subjek yang paling ana suka dan subjek yang ditunggu-tunggu. Ana rasa seronok :thumbsup: setiap kali peperiksaan B.A. untuk menguji kemampuan ana. Dalam sejarah hidup ana setakat ini, ana tak pernah tanya masa peperiksaan. (M.Hayati)ros
  • SEJ; Best cara muallimah ajar. Senang faham dan masuk kepala. (M.Zuliana)
  • MATH; masih ok untuk permulaan ini. (M.Nurul)
  • ADD MATH; OK. (M.Syuhada)
  • PSI; dapat mengembangkan minda dengan pembentangan ustaz yang begitu mantap. Cuma tak suka bentang dekat depan kalau pelajaran ustaz. :thumbsup: (Ust. Idris)
  • PQS; suka sangat. Bertemu lagi dengan muallimah ini. (M.Ain)
  • FZ; kena banyak buat latihan. (M.Imran)
  • KM; faham dengan cara muallimah ajar. Tapi, ana tertanya-tanya, bila muallimah cuti bersalin nanti macam mana pula cara kami belajar? soal (M.Azlinda)
  • BIO; kena baca dulu sebelum belajar untuk memudahkan ana memahami apa yang diajarkan oleh muallimah. (M.Syuhada)
Subjek diniyyah pula, untuk semester 1, kami hanya belajar Aqidah (Pola Hidup Manusia Beriman; Sayid Sabiq), Feqah (Kitab Fikah Mazhab Syafie Undang-undang Kekeluargaan ) dan Sirah. Ana memang suka sangat subjek diniyyah. :thumbsup:
  • AQIDAH; Juga subjek yang ana gemari kerana diajar oleh Ustaz Idris. Topik-topiknya agak mendalam pada tahun ini.
  • FEQAH; Diajar oleh Ustaz Khairuddin. BEST memang best tapi belum dapat agak macam mana soalan periksa ustaz. Takut soalannya pendek, simple tapi markahnya banyak macam akhlak dan tajwid dulu.
  • SIRAH; Kami belajar tidak menggunakan buku tapi akan difotostat oleh Muallimah Fatimah Munirah. Jadi, setiap pelajar kena bayar RM 1 buat masa ini dengan SEGERA ketukmeje pada ana...
Apa-apa pun, ana kena ambil peluang kenyituntuk belajar dengan abang ana sementara abang ana masih ada dekat rumah.

Tahun ini, ana rasakan sekolah kita macam ada shock culture hah dari segi pakaian. Ada macam-macam pakaian pada tahun ini. Pakaian pelajar biasa, pengawas sekolah, AMT dan staf sarjan. AMT pakai jaket hitam dan seluar atau kain hitam. Staf sarjan; berkolar hitam dan bahagian hujung lengan baju juga hitam bagi banin. Manakala staf sarjan banat pula perlu menjahit kun pada tepi tudung. Macam-macam gelaran kami dapat. Kadang-kadang terasa juga. Tapi tak apalah, itu urusan mereka dengan Allah. merajuksigh

Begitu juga pada hari KRS. Para sarjan dan staf sarjan perlu memakai full dress atau baju no. 4 kecuali pada hari BaSeD. Nasib baik tahun ini dah ada tudung labih yang dijual. Hari Selasa hari itu, kami diberi sijil penyertaan dan sijil kemenangan bagi peserta PRINT'09. Tengok-tengok, banat kena ambil sijil dekat depan juga. Malu sih...lalu depan banin. Kemudian, staf sarjan pula dipanggil berkumpul di hadapan. Rasa lain macam berdiri depan banin. Ana, Kak Zubaidah dan Khadijah. Banin pula; Azrul, Akram, M.Hanif dan Salahuddin. Kami diberi kumpulan (platun) baru. Guru penyelaras KRS tahun ini telah ditukar, Ustaz Azman.

Pustakawan tahun 2010:
  1. Abd Muqsit
  2. Ahmad Hanif
  3. Che Engku Amirul
  4. Muaz
  5. Muhammad Irfan
  6. Izyan
  7. Madihah Zawahier
  8. Mawaddah Az-Zahra
  9. Nur Afiah
  10. Robiatul Adawiyah
  11. Safura
  12. Siti Athirah
  13. Siti Nurain
  14. Solihah
  15. Sufia Azwa
  16. Syaza Nadiah
Kumpulan SPPM dibahagikan mengikut abjad. Ana, kumpulan dengan Muallimah Nurul Ain Wahid. Manakala kumpulan usrah ana tahun ini masih sama seperti tahun lepas cuma tambah Afif dan Nurul. Ana dipilih oleh Ustaz Idris untuk menjadi ketua usrah (spt thn lps). Naqibah ana pun sama, Muallimah Yong. Hari Isnin lepas, ana pilih untuk masuk kelab keusahawanan. LAGI. Gurunya, Muallimah Norihan dan Muallimah Ain. Sahabat baiklah katakan. Mula-mula nak masuk kelab komputer, tapi, bila fikir-fikirkan balik, fikir nanti ada kelas komputer juga.
Jumpa lagi, InsyaAllah.:minimo_37:

::15 Muharam 1431H::

Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2017 Aisyah Ameelah ^_^: Minggu ini...
Design by a.a.ghariib