Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Seminar Kerjaya

Pelajar form 4 dan form 5 perlu menghadiri seminar kerjaya yang bertempatkan di perpustakaan sekolah dari pukul 3:00 hingga 5:00 petang.

Pada pukul 2:10 petang, kami menyusun kerusi di library. Kemudian, kami bergegas ke musolla untuk taklimat tentang permainan. Ustaz Khair kata, pilih permainan yang kita mahir. So, ana pun memilih permainan bola jaring. Tapi ana tak suka berebut, kalau dah tak dapat masuk permainan tersebut, tukarlah dengan yang lain. Bagi ana, berebut, berlumba seperti itu, suatu perkara yang agak memalukan terutamanya bagi banat. Alhamdulillah, ada juga rezeki.

Namun ada perkara buruk yang berlaku pada hari ini. Masa dengar taklimat tu, tiba-tiba, contact lens ana terjatuh, tercabut. Perkara seperti ini, jarang berlaku. Dan, ana tak sempat nak ambil contact lens punya solution atau airnya. Bukan sebarang air kita guna. Jadi, ana bawalah ke perjumpaan permainan dulu. Kemudian, dia jadi keras sebab tidak dibasahi dengan air. Baru ana sedar, ana duduk bawah kipas. Tiba-tiba, contact lens tersebut terjatuh dan akhirnya.....dipijak orang... huhuhu...

So, terpaksalah ana pergi ke seminar kerjaya dengan bercermin mata. Pendek cerita, kami diberi kertas ujian kerjaya. Dan ini dia resultnya.

Untuk mengetahui kisah seminar ini dengan lebih lanjut, sila layari laman web ini;

Jumpa lagi, InsyaAllah.

::2 Safar 1431H::

Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2017 Aisyah Ameelah ^_^: Seminar Kerjaya
Design by a.a.ghariib