Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Qiamullail MT02 2

28 April 2010, Rabu
Hari ini, kumpulan SPPM kami buat jamuan sambut hari jadi. Jadi, masing-masing bawa makanan dan ana bawa pai epal. Alang-alang buat untuk Sir Azman, (dapat RM10) buat sekali untuk SPPM ni. Lepas SPPM, kumpulan lagi satu beritahu, esok, f.4 boleh join Karnival Kesihatan dan Keselamatan waktu Chemistry sebab gurunya tak dapat hadir ke sekolah pada waktu tersebut...sebab... Mula-mula, rasa bestlah juga..tapi, bila masuk kelas, nampak dekat whiteboard, pesanan daripada si guru untuk baca subtopic yang baru, fahamkan dan buat latihan. Ha! Takpe, siapkan kerja tersebut masa qiam petang ni. Esok, boleh keluar kelas.

Habis kelas biologi, terus buat kimia. Bertungkus-lumus menyiapkan kimia. Sampai ke satu tahap, tak dapat fikir sebab tak faham. Jadi, kami mengambil keputusan untuk segarkan diri dulu. Selepas kendiri, sambung semula jawab kimia. Pukul 4:50 petang, kami berhenti kerana...

Bermulanya program.....

Tepat jam 5:00 petang, kami berkumpul di musolla untuk mendengar taklimat. Buku kimia dikelek ke merata tempat. F.4 kena jaga kebersihan kawasan sekolah. Memandangkan tugas kami sudah selesai, kami meneruskan sesi menjawab kimia sehinggalah jam 6:30 petang. Setelah itu, makan malam, solat dan baca mathurat. (masih setia dengan buku kimia) Sesudah itu ada tayangan berkenaan tanda-tanda kemunculan dajal. Solat Isya'. Pada jam 9:00 malam, slot 1 diteruskan oleh Umi Saidah dengan tajuk, "7 FORMULA INSAN CEMERLANG."

28 April 2010, Rabu
Kumpulan usrah kami hirosah dari jam 12:00 hingga 1:00 pagi. Tidur jam 11:00 tadi. Alhamdulillah, kali ini ada peningkatan, yang tak hirosah masa qiam yang lepas hirosah. Sambung lagi buat kimia dengan Izyan, orang lain tilawah surah Al-Baqarah. Jam 11:30, tukar shift.

Bangun untuk qiam pada jam 4:30 pagi. Kendiri. Solat Subuh, mathurat, kulim dan sarapan. Alhamdulillah, sempat siap kimia sebelum waktu persekolahan.

Pada waktu chemistry, kami dikehendaki untuk mengikuti ceramah polis. Hati dah lapang sebab dah siap kerja yang diberikan.

Semoga berada di bawah naungan hidayah Allah, InsyaAllah.

::15 Jamadil Awal 1431H::

Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2017 Aisyah Ameelah ^_^: Qiamullail MT02 2
Design by a.a.ghariib