Sekiranya anda berminat untuk mengetahui apa-apa berkenaan dengan blog, bolehlah pergi ke Bloggers Tutorial ^_^
Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Hari Murobbi SMIAAK

23071435H
Bismillah,
Assalamualaikum W.B.T.

[Perkongsian Hari Guru Al-Amin]


Video #LUAHAN ini ditayangkan ketika Sambutan Hari Guru 2014 di SMI Al Amin Kemaman baru-baru ini. Ia Merupakan kompilasi pandangan dan luahan para pelajar mengenai apa yang mereka rasa mengenai Muallim & Muallimah yang mendidik mereka selama ini.

Ikuti pandangan mereka :)


Terbaca komen seorang akhawat kat KT: Sebak betul sampai part sorang student bagi ucapan "kami akan menjadi orang yang akan menarik muallim/muallimah ke syurga nanti inshaallah." Jeles tengok kemantapan tarbiyyah dan akhlak mereka. Semat cita-cita nak hantar lil caliph di Al-amin jugak 1 hari nanti. ameen!


Dan teringat kata-kata seorang makcik/akhawat ketika usrah gabungan murobbi dulu:
"Kita kena bersedia untuk berubah. Jangan kita fikir, semua yang berlaku adalah kebetulan kerana semuanya telah ditetapkan oleh Allah. Jangan kita fikir, kita kena usrah sebab kita 'tercampak' dekat al-Amin. Sedangkan usrah merupakan wasilah dakwah kita. Ingatlah sahabat-sahabat sekalian, ada dua syarat untuk jadi umat yang terbaik, pertama, amar ma'aruf dan keduanya nahi mungkar. Sahabat-sahabat yang mengajar di Al-Amin, tadika Nurul Iman, antunna semua beruntung sebenarnya. Saya sendiri pun mengajar di sekolah kerajaan, saya rasa ada 'bahagian' yang saya tak dapat, tapi antunna semua dapat. Terima kasih kerana mendidik anak-anak saya. Teruskan mendidik anak-anak di sini. Ada kawan saya, dia hantar anak dia di Al-Amin, baru darjah 1. Dia cerita, masa nak sarapan pagi, anak dia kata, Mak, mak dah solat ke? Tunggu saya sekejap eh, saya nak solat dulu, baru sarapan. Subhanallah, anak-anak beginilah yang kita ingin lahirkan. Besarnya pahala muallim muallimah yang mendidik mereka. Kita pun ada ramai pengganti kita untuk generasi yang akan datang, meneruskan dakwah kita. Tu, Marsha, Syaza, dari tadika bersama-sama dengan tarbiyyah kita. Nanti diorang teruskan MLMI, cari 'anak-anak baru', 5 orang pun jadilah untuk permulaan."


Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2014 Aisyah Ameelah ^_^: Hari Murobbi SMIAAK
Design by a.a.ghariib