Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Stayback

Sebelum kami pergi ke PRINT'09, kami tidur di sekolah pada 19 Disember 2009 untuk memudahkan kami membuat segala persiapan dan latihan. Kami hanya mengambil masa selama 2 hari untuk berlatih bagi Pertandingan Nasyid dan Pertandingan BaSeD.

19 Disember 2009, Sabtu
Hari ini, ana datang lambat sikit atas sebab-sebab tertentu. Pukul 2 petang baru ana datang. Datang-datang, terus berlatih BaSeD. Yang masuk BaSeD; K.Afifah, K.Ainin, K.Aminah, K.Humaira', K.Mashitah, K.Zubaidah, Fatimah, Khadijah, Marsha dan ana. Sementara menunggu waktu Asar, kami fikirkan persembahan pentas untuk BaSeD. Semua orang buat aksi gulingan. Akhirnya, ana dan K.Humaira' yang akan melakukan aksi tersebut masa pertandingan nanti. Manakala Khadijah pula akan melakukan aksi 'star'.

Kemudian, kami balik asrama, rehat. Kendiri. Mengaji. Pukul 7.45, kami sambung latihan dalam kelas form 5. Pada malam harinya, kami tumpukan pada elak guna, patern dan persembahan pentas. Entah macam mana, diorang suruh ana lawan dengan Fatimah. Nak tak nak kenalah juga sebab diorang semua dah 'cop' pasangan masing-masing untuk persembahan pentas. Untuk bahagian ini, kami lawan secara slow motion.

Pada pukul 10.15 malam, kami set masa untuk persembahan penuh. Dapatlah lebih kurang 11 minit. Target lebih daripada 12 minit dan kurang daripada 15 minit. Jadi, kami pun berfikir cara untuk melambatkan sedikit persembahan agar masa lebih daripada 12 minit. Pukul 10.30 malam, kami balik asrama. Tengok video banat form 5 sekejap sebelum tidur.

*Birthday Zalilah

20 Disember 2009, Ahad
Hari ini, semua orang bangun lewat sikit, pukul 6 lebih. Lepas solat Subuh, bersiap. Tengok jam, baru pukul 7 pagi, latihan pukul 7.45 pagi. Kami main game Zuma sekejap. Masa pukul 7.25 pagi, K.Afifah suruh semua bersiap. Rupa-rupanya latihan pukul 7.30 pagi, dahlah tak sarapan pagi lagi. Makan cepat-cepat. Lebih kurang, pukul 8 lebih, Ustaz Khair pun suruh berkumpul. Nyanyi lagu negaraku, nasyid sekolah, lagu KRS dan Syabab Fatayat. Banin tak berlatih lagi untuk BaSeD sebab peserta banin hanya 13 orang sahaja. Jadi, semalam, diorang baru berlatih untuk persembahan nasyid. Kesian pula tengok banin yang ada ni.

Kemudian, kami teruskan latihan. Lepas BaSeD, tengok persembahan nasyid pulak. Yang masuk nasyid; K.Atie, K.Sarah, K.Ain, K.Husna, K.Shaidatul, K.Solihah, Auni, Mardhiyyah, Robiatul dan Zalilah. Sedap juga. Rupa-rupanya, lirik dan lagu tersebut baru direka oleh K.Zubaidah semalam. Memang kreatif. Sekolah kita berlatih 2 hari sahaja. Kalau sekolah lain tu, ada yang berlatih sampai 2 bulan. Tahun lepas pun macam tu juga. Ana dan K.Humaira' tolong angkat makanan yang hendak dibawa ke bilik guru. Hari ini kami baru tahu@upin01 kena buat pameran. Jadi, K.Amirah dan K.Najihah pergi kedai untuk print gambar yang berkaitan dengan KRS dan beli barang-barang yang patut.

Muallimah Hayati datang sekolah dengan Muallimah Maheraini dan seorang lagi adiknya. Dengar macam-macam cerita. Nak dekat tengah hari tu, Mak Kak Shaidatul bawa makaroni goreng. Lepas makan, ana, Mardhiyyah, Robiatul, Auni dan K.Solihah siapkan sepanduk. Kemudian, datang pula K.Husna, K.Shaidatul dan K.Ain. Pukul 2 petang, baru kami solat Zohor dan makan Nasi Ayam.

Banat yang lain, kemas dan lipat semua khemah kecuali khemah Muttaqin sebab ada najis kucing. Khemah yang itu, kami serahkan kepada banin untuk uruskannya. Ana pun beritahu abang ana, suruh banin kemas khemah tu. Kemudian, banat yang lain cari kayu. Lepas Asar, sekolah mula menjadi riuh dengan kedatangan pelajar SRI yang akan ke PRINT'09 juga. Lebih kurang pada pukul 6 petang, banat pun record nasyid tersebut. Pukul 6.30 petang, kami siapkan untuk pameran.

Pada malam harinya pula, kami berlatih BaSeD sekejap. Tengah berlatih, tiba-tiba muallimah panggil nak angkat barang, check barang dll. Sambung siapkan untuk pameran. Selepas itu, Muallimah Yong pun datang bawa makaroni goreng juga.

Semalam, ustaz kata, bas datang pukul 11 malam. Tunggu punya tunggu, pukul 1.40 pagi baru bas datang. Ana duduk tepi Zalilah. Naik bas, terus tidur. Hampir setiap R&R bas tu berhenti.


Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2017 Aisyah Ameelah ^_^: Stayback
Design by a.a.ghariib