Sekiranya anda berminat untuk mengetahui apa-apa berkenaan dengan blog, bolehlah pergi ke Bloggers Tutorial ^_^
Followlah blog ini sekiranya berbaloi untuk difollow. Sebarang ulasan adalah amat amat amat amat diharapkan.

Akhirnya

Alhamdulillah, pada hari ini, Akh Munzir telah membentangkan sedikit sebanyak tentang Palestin. Memang sudah lama ana tunggu pembentangan sebegini. Sebelum ini, ana tertanya-tanya, kenapa sudah tiada orang sebut tentang Palestin di sekolah.

Ana pernah berbual dengan MPP form 4 masa minggu orientasi tentang beberapa perkara yang berkaitan dengan hal di sekolah. Kami berdua tertanya-tanya mengapa minggu orientasi pada tahun ini tiada lagi pembentangan tentang Palestin dan remaja. Takkan nak tunggu mereka diserang dengan teruk dahulu baru nak semarakkan balik semangat Palestin? Namun begitu, Alhamdulillah kerana masih ada lagi beberapa orang yang meneruskan kutipan untuk dana Palestin ketika cuti sekolah hingga sekarang.

Bagi ana, minggu orientasi pada tahun ini, kurang berkesan kepada kami. Ana rasa, selepas ini, harus diadakan pembentangan berkenaan remaja. Walaupun perkara ini sentiasa diulang-ulang, disebut-sebut, tapi harus kita ingat, bukan semua orang di kalangan kita yang faham tentang perkara ini. Ana mendapat tahu daripada MPP, masih ada orang yang tidak tahu, tidak boleh suka atau lebih tepat lagi bercinta (yang berlainan jantinalah). Kena jaga hati kerana itu adalah panahan daripada syaitan laknatullah. Semoga kita tidak tergolong dalam golongan ini.


More about Palestin...
What Celebrities Says About Arab and Muslim

Jumpa lagi, InsyaAllah.

::12 Safar 1431H::

Semoga beroleh manfaat^^
Like if you like, do comment too~

0 responses:

Berkatalah dengan akal dan jiwa, kerana itu anugerah Pencipta dan ternyata natijahnya akan lebih bahagia. ^_^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2008-2014 Aisyah Ameelah ^_^: Akhirnya
Design by a.a.ghariib